Dobry (HDL) kontra zły (LDL) – co wiesz o cholesterolu?

ldlhdl Cholesterol dzieli się na dwie frakcje: dobrą (HDL) i złą (LDL). Aby organizm dobrze funkcjonował, potrzebna jest każda z nich. Kiedy cholesterol staje się groźny dla zdrowia? I w jaki sposób można samodzielnie zadbać o optymalny poziom cholesterolu we krwi?

W organizmie zachodzi szereg procesów, do których przeprowadzenia niezbędne są różnorodne substancje i związki chemiczne. Jednym z nich jest cholesterol – odpowiedzialny m.in. za tworzenie kwasu żółciowego. Jego niedobór bywa tak samo szkodliwy jak nadmiar.

Cholesterol jest produkowany przez wątrobę, dostarczamy go do organizmu również z pożywieniem. Trudno kontrolować ilość cholesterolu wytwarzaną przez wątrobę, ale da się ograniczyć przyjmowaną ilość tego związku. Aby utrzymać optymalny poziom cholesterolu, wystarczy zadbać o dietę, sięgnąć po skuteczny suplement diety i zapewnić sobie codzienną dawkę ruchu.

Cholesterol HDL kontra LDL

Naukowcy podzielili cholesterol na dwie wspomniane frakcje: cholesterol HDL i cholesterol LDL. Pierwsza z nich, czyli dobry cholesterol, wykazuje działania ochronne. Chroni przed szeregiem chorób, np. miażdżycą, gdyż wypłukuje z naczyń krwionośnych tłuszcz, transportowany następnie do wątroby i tam rozkładany. Aby zwiększyć stężenie cholesterolu HDL we krwi, warto sięgać po produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, np. orzechy, owoce i warzywa, w których znajduje się witamina C.

Oprócz dobrego cholesterolu w organizmie pojawia się również zły (LDL). Jest on odpowiedzialny za transport cholesterolu do komórek. Odkłada się na ścianach naczyń krwionośnych – w efekcie dochodzi do zwężenia ich światła, a krew nie może swobodnie przepływać. Stąd już niedaleko do zatorów i zawału serca. Co robić, by zmniejszyć poziom cholesterolu LDL we krwi? Trzeba przyjrzeć się swojej diecie, aktywności fizycznej i przyjmowanym suplementom diety.

Jesteś tym, co jesz

To znane powiedzenie doskonale sprawdza się w przypadku cholesterolu. Aby zwiększyć stężenie dobrego cholesterolu i obniżyć poziom złego, trzeba zadbać o dietę. Powinna być ona urozmaicona, dobrze zbilansowana, bogata w witaminy i mikroelementy. Wskazane jest wyeliminowanie słodkich i słonych przekąsek, tłustych potraw i alkoholu. Palacze powinni zrezygnować z papierosów.

Dobrym rozwiązaniem może być włączenie do codziennej diety suplementu diety, którego działanie zostało udowodnione naukowo. Takim jest np. Cholester, o którym można przeczytać na stronie internetowej www.cholester.pl. Zawarte w nim składniki (sterole roślinne i monakolina K z fermentowanego czerwonego ryżu) pomagają w utrzymaniu prawidłowego stężenia cholesterolu we krwi.

Sport to zdrowie

Codzienna dawka aktywności fizycznej również nie jest bez znaczenia. Długi spacer na świeżym powietrzu, bieganie, chodzenie na siłownię czy nawet ćwiczenia w domu pomagają w zachowaniu zarówno kondycji, jak i optymalnego stężenia cholesterolu we krwi. Przy wyborze sportu, warto kierować się swoimi możliwościami i preferencjami. Wybrana dyscyplina i jej uprawianie powinno przynieść osobie zainteresowanej radość i jeszcze więcej energii.

Łącząc aktywność fizyczną z dobrze zbilansowaną dietą i sprawdzonym suplementem diety, można być pewnym, że poziom stężenia cholesterolu we krwi nie będzie zagrażał zdrowiu. Połączenie trzech wyżej wymienionych elementów to gwarancja nie tylko świetnej sylwetki i energii na cały dzień, lecz także zdrowia. 

mm
mm
Bzdura co piszecie na temat cholesterolu. Nie ma złego i dobrego jest taki jaki wytworzy sobie organizm według potrzeb, a to zależy od ilości spożywanych węglowodanów. Im więcej węglowodanów w diecie tym gorzej. Wszelkie suplementy diety nie wpływają na poziom cholesterolu a tylko na zubożenie ludzi.
10 miesięcy temu
Odpowiedz
Musisz mieć włączone javascript, aby wyświetlać komentarze.
Musisz mieć włączone javascript, aby wyświetlać komentarze.